Zarządzanie zmianą – przełam obawy
Zmiany w organizacji są nieuniknione a umiejętność ich efektywnego wdrażania staje się kluczową umiejętnością w dzisiejszej świecie.
Cel szkolenia
Poznanie emocjonalnych aspektów zmian - typologii, przyczyn i sposobów radzenia sobie z ich negatywnymi aspektami i wzmacnianie pozytywów, oraz zrozumienie roli komunikowania się w procesie zmian i nabycie umiejętności w zakresie efektywnej komunikacji,
Zmiana szansa czy dramat
- celowość zmian - kiedy zmiany mają sens?
- problemy potrzebą i motorem zmian
- rodzaje zmian
- etapy wdrażania zmiany
- reakcje na zmiany
- opór wobec zmiany
Struktura organizacyjna w procesie zmian
- strategia firmy jako wyznacznik zmian
- cele firmy, kadry zarządzającej i pracowników
Zarządzać czy przewodzić w okresie zmiany?
- zarządzanie zespołem - rola lidera, brygadzisty, mistrza, kierownika
- motywacja lidera
- style zarządzania w procesie zmian
Komunikacja i współpraca jako podstawa efektywności w okresie zmian
- zasady efektywnej komunikacji w firmie
- komunikacja interpersonalna
- precyzja w komunikacji
Konflikty
- geneza konfliktów w okresie zmiany
- rodzaje konfliktów
- skuteczne formy rozwiązywania konfliktów
Metodyka prowadzenia szkolenia
Forma warsztatowa, przeplatana interaktywnymi wykładami, ćwiczenia indywidualne oraz praca w małych grupach, prezentacje, dyskusje, gry i symulacje.
Wymiar godzinowy szkolenia
„Zarządzanie zmianą – przełam obawy” 2 dni x 8h (45min).