Co ważniejsze słuchanie czy mówienie, czyli o tym jak poprowadzić profesjonalne spotkanie
Warsztat szkoleniowy porusza wszystkie etapy autoprezentacji i wystąpień publicznych. Począwszy od przygotowania wystąpienia, przez przyciągające rozpoczęcie, atrakcyjne rozwinięcie i mocne zakończenie. Pokazuje możliwości i daje efektywne narzędzia do odpowiadanie na pytania, panowania nad poziomem uwagi i koncentracji uczestników i przyjmowana pochwał.
Cel
Zdobycie umiejętności elastycznego zarządzania czasem i realizacją celu spotkania oraz nauka przygotowania skutecznej prezentacji biznesowej, która będzie realizowała założone cele. Uczestnicy szkolenia będą umieli skutecznie zaprezentować przygotowany materiał przy maksymalizacji efektu wpływu na odbiorców prezentacji
Autoprezentacja
- mój wizerunek – zasoby i mocne strony.
- mowa ciała – harmonia w komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
- świadome i celowe korzystanie z niewerbalnych form zachowania
Sztuka zadawania pytań
- nawiązywania pierwszego kontaktu w rozmowie indywidualnej
- szacunek dla rozmówcy
- informacja zwrotna zamiast krytyki
- budowanie postawy profesjonalnego komunikatora
Metody i techniki prowadzenia spotkań
- rozmowy indywidualne
- zebrania
- obrady, dyskusje, prezentacje, itp.
- organizacja spotkania: miejsce i czas spotkania, uczestnicy – ich dobór i poznanie
- przygotowanie spotkania, lista kontrolna, określenie celu spotkania
Przygotowanie skutecznej prezentacji
- określenie grupy odbiorców prezentacji
- rodzaje prezentacji oraz specyfika ich przygotowania i przedstawiania
- określanie celów prezentacji
- przygotowanie historii, którą opowiada prezentacja
- budowanie argumentacji i przewidywanie pytań
- struktura skutecznej prezentacji
- skuteczna warstwa graficzna prezentacji
- sekret przygotowania skutecznej prezentacji
Profesjonalne prowadzenie spotkania
- struktura spotkania, zarządzanie czasem spotkania
- motywowanie i angażowanie uczestników spotkania
- inicjowanie i wzmacnianie współpracy w grupie
Trudne sytuacje
- typologia trudnych uczestników
- kryzys współpracy w grupie oraz sposoby reagowania w trudnych sytuacjach
Metodyka prowadzenia szkolenia
Szkolenie jest prowadzone przez dwóch trenerów. Uczestnicy biorą udział w grach i różnego rodzaju symulacjach, rozwiązują testy i uczestniczą w ćwiczeniach praktycznych.
Wymiar godzinowy szkolenia
„Co ważniejsze słuchanie czy mówienie, czyli o tym jak poprowadzić profesjonalne spotkanie” 2 dni x 8h (45min).